Vappua tuli sitten "juhlittua" kotipuolessa koleassa ja sateisessa kelissä. Eipä sitä tullut hummailtua sen enempää kuin normaalistikaan. Se riitti vappuna mulle, että muut juhli ja örvelsi. Mei voin pitää hauskaa ilman erityisiä juhlapäiviä ja ilman alkoholipitoisia juomia. Täytyy kuitenkin samaan hengenvetoon myöntää, että en sylje pulloon; tulee sitä silloin tällöin otettua muutama saunaolut tai viiniä ruuan painikkeeksi, mutta kännäämistä en ole harrastanut sitten teinivuosien. Myönnettäköön sekin vielä, että hyvässä, kivassa seurassa on välillä ihan mukavaa ottaa muutama lasillinen, mutta humalahakuista juomista en ymmärrä.

Tänään piti palata takaisin Pelloon "sorvin" ääreen. Meillä oli ensimmäinen koe. Sekin oli englannista. Vieraat kielet eivät ole todellakaan minun alaa, vaan yleensä ne menee hieman alle keskitason, mutta nyt tuli kauhean suuri yllätys! Sain puolitoista (1,5) pistettä vaille täydet pisteet. Sekään ei ei juuri lainkaan vähentänyt positiivista yllätystä, että koe oli erittäin helppo. Eikä koe edes olisi voinut olla kovinkaan vaikea, kun meidän kielten opiskelu ei ole ihan "lukiotasoa", kun porukassa on myös niitä, jotka eivät ole kansakoulussa mitään kieltä opiskellut tai on opiskellut, mutta eivät ole kolmeenkymmeneen (30) vuoteen tarvinnut englantia. Siitä huolimatta on se pakko myöntää, että onnistuminen ruokkii yrittämistä ja opettelemista. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Huomiseksi pitäisi jaksaa tehdä ajoaikasuunnitelma, mutta se ei jostain kumman syystä nyt oikein innosta. Olen sen verran hyvällä tuulella, että tekee mieli lähteä vähän ulos kävelemään ja nauttimaan keväisestä auringonpaisteesta ja kylmähköstä tuulesta. Sekään ei saa minua syttymään tehtävän tekemiseen, että meidän Höntti tulee huomenna juuri tätä aihetta ja minun tuurilla Höntti laittaa minut tekemään tehtävän esimerkkivastauksen taululle. En ole ihan varma tästä minun olettamuksesta, mutta minua on jonkin verran epäilyttänyt, että olen tämän Höntin silmätikku. En siis negatiivisessa mielessä, mutta kuitenkin.

Nyt ei auta selitellä, keksiä tekosyitä tai miettiä mittään, vaan lähteä ulos reippailemaan.