Mulla piti olla tänään vapaapäivä. Tänään minun piti mennä käymään taas "pitkästä aikaan" vanhempieni luona. Enpä kerenneyt muuta kuin mennä sisälle, niin Pääjohtaja soittaa töihin. Yhdelle meidän kuskeista, siis autoista, oli perruutettu aika makeasti kylkeen. Joten kyseisen kuskin ajot on ainakin tältä ja huomiselta päivältä ajettu. "Kolarikuski" kävi hakemassa minut vanhempieni luota, jotta saan haettua hänen pihaltaan auton. Sain "hänen" autonsa käytöön, ei sitä kolaroitua, mutta toisen. Kierrokset tehtyäni kävin jälleen vaihtamassa "kolarikuskin" luona autoa. Ajoin auton suoraan pihaan ja olin menossa vaihsokkia kohti, niin "kolarikuski" tuli käymään pihalla. Mies oli ilman paitaa, silmäni taisi käydä metri tolkulla irti päästä, kun näin "kolarikuskin". Mies oli sillain kivasti ruskettunut ja yläkroppa oli vähän treenatun näköinen. Lihakset eivät kovinkaan paljoa pullistelleet, mutta yläkroppa oli melko timmin näköinen. Enpä olisi ihan heti uskonut sen miehen olevan tuollaisessa kunnossa. Olen nähnyt sen miehen aina vaatteet päällä ja saanut sellaisen kuvan, ettei hän hirveästi viitsi pitää itsestään huolta. Oli niinkuin pieni yllätys!

Ohjaaja meni tuuraamaan "kolarikuskin" vuoron loppuun ja minun piti hypätä puikkoihin tuuraamaan sitten Ohjaajaa. Tulihan sitä sitten tehtyä tällekin päivälle kolme tuntia töitä. Onneksi en tänään ole ollut sen enempää töissä, kun matkustajia on ollut liikenteessä kauhean vähän. Olisi ollut melko tylsää ajella koko päivä lähes yksinään. Tästä harjoittelupätkästä olen nauttinut, kun olen saanut tehdä reilunlaisesti töitä!

Tänään sitten Näyttötutkintomestarikin soitti päivällä. Sovittiin näyttöpäiväksi 8.10. kello 6.30 alkaen. Työt ei oikeasti ala kuin 6.50, mutta siinä alussa on ne tietyt vakiokuviot jotka tehdään ja ennen liikenteeseen lähtöä autolle täytyy tehdä lähtötarkastus. Käydään aamun vanhusten ja kehareitten haut sekä keretään kerran kiertämään vakiopalvelinja. Siinä menee reilut kolme tuntia ja siihen päälle vielä palautekeskustelu reilu tunti. Palautekeskustelun ajaksi täytyy jonkun muun lähteä kierämään linjoja. Pääjohtaja tietää nyt näyttöpäivän, mutta häntä täytyy muistuttaa, että sijaista kaivataan muutamaksi tunniksi. Pitää vielä muitakin varoittaa asiasta.