Eilen piti olla vapaapäivä, mutta kyllä se hurahti kyllä autuaallisesti kokonaan töissä. Menin tuuraamaan Ohjaajaa, kun se niin kiltisti sunnuntaina pyysi. Joten täksi päiväksi tuli käsky sitten jäädä kotiin. Ei kuulemma ole tulemista työmaalle tänään. Ei noita töitä tarvitsisi vapaapäivänä miettiä, mutta minua kuitenkin mietityttää se, että minkä auton saan loppuviikoksi, milloin sen saan (tänä iltana vai vasta huomen aamulla) ja tuodaanko auto mulle, vai käynkö hakemassa sen jostain?

Eilen oli taas ihan kiitettävän vilkas päivä, eikä mitään erikoisempaa sattunutkaan. Tuollaisena aurinkoisena syyspäivänä oli ihan mukavaa tehdä. Mutta yksi asia minua alkoi eilen risomaan. Se, että pääjohtaja soitti eilen firman puhelimeen, joka oli mulla. Hän kysyi Ohjaajaa, mutta hän oli puolestaan jäänyt omaa asiaansa hoitamaan kaupunkiin. Pääjohtaja soiti Ohjaajan omaan numeroon. Ei kestänyt kovin montaa minuuttia, niin Ohjaaja soitti ja käski käydä hakemassa maahanmuuttajia Putaalta ja viedä Kivirannalle hammaslääkäriin. Miksi ihmeessä Pääjohtaja ei itse voinut sanoa tästä hausta? Onneksi ei käämit alkanut sen enempää lämpiämään, mutta pikkasen alkoi risomaan. Jos tänään näen jompaa kumpaa, niin mainitsen kyllä asiasta, että ylimääräiset keikat voi sanoa mulle suoraan, eikä niitä tarvitse kierrättää Ohjaajan tai Timpan kautta.

Eilen sitten soitin Rovaniemelle sopiakseni palveluliikenteen näytöstä. Näyttötutkintomestari oli eiliselle päivälle vapaalla, mutta aikoi tälle päivälle soitella takaisin ja sopia päivämäärästä. Kuunnellaan, että milloin soitto tulee. Nyt alkoi vähän jänskättää, että miten se homma sitten sujuu. vaikka tiedän, että osaan kyllä homman, mutta ammattiosaajat tulevat niskan taakse arvioimaan minun tekemistä.

Nyt pitää lähteä nauttimaan aurinkoisesta syyspäivästä ulos!