Juu, ei niin mennytkään. Lauantaina aika paljonkin ihmettelin sitä, että mulle oli merkattu työvuoroja myös ensiviikolle. Soitin heti Kauko-Ohjaimelle, että mie alan kyselemään ensiviikon ajoista jo palkkaakin. Niin siinä vaiheessa KO. alkoi vähän ihmettelemään työharjoittelun päättymisajankohtaa. Rivien välistä luin sen verran, ettei kukaan muu kun Suurvisiiri ole ollut tietoinen työharjoittelun päättymisajankohdasta. Ei  etenkään työvuorolistantekijät. Joten nyt alettiin peruuttelemaan ensiviikon työvuoroja, ainakin vähemmäksi. Katsotaan nyt, että jääjö enää ensiviikoksi työvuoroja ollenkaan. TIedän kyllä, että ensiviikolla yhdellä kuskilla vähänlaisesti työvuoroja, joten on ihan ymmärrettävää, ettei vakituiselle kuskille haluta maksaa tekemättömyydestä ja samalla tarjota työharjoittelijalle palkallisia työvuoroja. Ei se minua oikeastaan yhtään riso, että multa mahdollisesti katoaa kaikki ensiviikon työvuorot. Mutta se kyllä risoo ehkä eniten, että Suurvisiirin poissaollessa kukaan ei näköjään tiedä mistään mitään. On tässä pitkin matkaa, työharjoittelun aikana, tullut useinkin tunne, ettei Suurvisiiri juuri asioista keskustele tai informoi muita. Eihän se minun ongelma ole, jos Suurvisiiri ei keskustele asioista, mutta valitettavasti se näkyy mulle asti. Esimerkiksi nämä minun työvuorotkaan ole hyvän tavan muikaisesti tullut mulle tietoon. Välillä kyllä työvuorot on menny vähän arvuuttelemalla. Se on helppoa arvuutella ja olettaa, kun on tietyt säännöt siihen kuinka paljon kuljettajia voi viikon/kahden viikon aikana ajattaa ja kuinka paljon työvuorojen väliin pitää jäähä vuorokausi- tai viikkolepoaikoika. Ehkä sekin on ollut hyvänä osviittana, ainakin jölkikäteen, ettei mulle ole soitettu ja sanottu, että miksi en ole jo ajossa. Kaksi kertaa mulle on soitettu ja kysytty, että voinko aloittaa työt jo vajaan tunnin kuluttua. Ekalla kerralla ei minun aikatauluun sopinut ja toisella kerralla se sopi ihan loistavasti.

Tiedän, ettei näin työharjoittelijaakaan saa kohdella. Onhan työvuorolistatkin olleet paremmissa kantimissa, kun KO. on tullut takaisin lomilta. On mullekin kuulemma ollut työvuorolista olemassa, mutta jostain kumman syystä sitä ei ole mulle asti toimitettu. Kiukuttaa, ärsyttää!

Mutta nyt taitaa olla parasta niellä kiukku ja mennä käymään sen verran käymään toimistolla, jos vaikka asioihin tulisi jotain selkyyttä Suurvisiirin pojalta.