Tänään olen ollut erittäin toimelias ja ahkera. Olen saanut tiskattua, siivottua ja pestyä pyykkiä. Siivoaminen on vielä vähän kesken, mutta eipä juuri muuta tarvitsekaan enää tehdä kuin laittaa puhtaat lakanat sänkyyn. Kun tänään sain ahkeroitua tavallista enemmän ja paljon tehokkaammin, niin tulipahan eilinen lusmuilu päivä kuitattua moneen otteeseen. Nyt jotenkin tuntuu, ettei enää tahdo siittää puhtia mihinkään. Silmätkään ei tahdo pysyä enää auki kuin pitämällä. Ei sitä uskalla laittaa päiväunillekaan, kun Ohjaaja aikoi tulla hakemaan tälle päivälle jossain vaiheessa auton pois pihasta. Mutta se taitaa mennä melko myöhään ennenkuin he ovat takaisin kotipuolessa. Minun ei tarvitse stressata huomisella työpäivällä, kun minun ei tarvitse mennä töihin ollenkaan. Sen ilouutisen sain kuulla perjantaina. Onhan se kiva viettää tavallista pitempi viikonloppu pitkän arkisen aherruksen jälkeen, mutta nämä vapaat tuppaantuu katoamaan nopeasti kotitöiden parissa. Nyt taas viihtyy kotona oikein loistavasti, kun kaikki paikat kiiltää puhtautta. Tästä ilosta täytyy jonkin aikaa nauttia. Ja hetken aikaa voi olla ylepee siitä, että olen jaksanut olla kotonakin ahkera, eikä koko viikonloppu ole mennyt raskaasta työviikosta palautumiseen. Nyt voisi lähteä vielä pienelle happihyppelylle ennenkuin laittaa jälleen kerran unten maille. Voi kuinka elämä voi tuntua tällaisena pilvisenä sunnuntaina ihanalta!